AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_COVER-PAIN-AVOINE_REVISION-DESKTOP_2021

De geschiedenis
van A-DERMA

Het begon allemaal in de jaren 70 toen Pierre Fabre, een apotheker uit Castres met een passie voor plantkunde, voor haver koos. Het ging om een vergeten plant die al meer dan drie millennia voor medicinale doeleinden werd gebruikt. Dit was het begin van een lange zoektocht die tot op de dag van vandaag verder gaat in het zuidwesten van Frankrijk.

Deze DERMAtologische haver vormde de inspiratiebron voor de merknaam A-DERMA. In 1982 kwam het eerste product van het merk uit, het Reinigingsblokje met Rhealba Havermelk, die ook gelijk het eerste 'syndet’ (zeepvrije zeep) in de apotheek was. Een reflectie van de pioniersgeest van het merk, want met dit product werd ook de Dermo-Cosmetica op plantaardige basis geboren...

De nieuwe en innoverende formules behoren tot de best verkochte producten en worden door artsen aanbevolen. Ze helpen ook artsen en consumenten bij het behandelen van bepaalde ziektes:

 1993

Dubbelslag met de lancering van Dermalibour, de eerste industriële formule op de markt op basis van koper-zink, en Epitheliale, herstellende en kalmerende producten voor de fragiele en geïrriteerde huid. 

De ETFAD (European Task Force on Atopic Dermatitis) publiceert in samenwerking met A-DERMA de S.C.O.R.A.D., een evaluatiescore en het eerste metingsinstrument om de evolutie van Atopische Dermatitis op te volgen. Vandaag is het dé schaal bij uitstek om de doeltreffendheid van behandelingen voor Atopische Dermatitis te controleren. Deze zal in 2009 worden opgevolgd door een " Patiënt-georiënteerde "-versie: de PO-SCORAD.

A-DERMA neemt het voortouw en betrekt de consument bij de ontwikkeling van hulpmiddelen en producten om het welzijn te verbeteren: het begin van de " Patient-Centricity ".

De PO-SCORAD

A-DERMA neemt het voortouw en betrekt de consument bij de ontwikkeling van hulpmiddelen en producten om het welzijn te verbeteren: het begin van de " Patient-Centricity ".
 

ONTDEK DE PO-SCORAD

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_SCORAD_2021 880x880

 1994

SCORAD kondigt de marktlancering aan van de EXOMEGA-lijn in 1994 worden producten voor de zeer droge huid met neiging tot atopisch eczeem nog steeds door artsen aanbevolen en wereldwijd verkocht.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_EXOMEGA_REVISION-DESKTOP_2021 980x980

EXOMEGA, het best verkochte A-DERMA-gamma ter wereld

De Exomega-lijn is een wereldwijde bestseller en is sindsdien uitgebreid om een complete oplossing te bieden voor de droge huid die vatbaar is voor atopisch eczeem.

ONTDEK HET ASSORTIMENT

 1998

Na 16 jaar onafgebroken onderzoek naarAvena Sativa, werd één van de 300 soorten gekozen als beste bondgenoot van de huid omwille van haar zachtheid en haar rijkdom aan actieve bestanddelen: de Rhea-variëteit. Deze pure witte haver, die A-DERMA Rhealba® noemt, is vervolgens het unieke en exclusieve actieve bestanddeel geworden dat vandaag nog steeds typerend is voor het merk. De Laboratoires A-DERMA zijn de enigen die het gebruiken. Anders zou het zeker verdwenen zijn.

Maar daar laten onze onderzoekers het niet bij. Onder impuls van Pierre FABRE gaan zij op zoek naar nieuwe actieve bestanddelen in de zeer jonge Rhealba®-haverscheut of ZAAILING.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_FONDATEUR-REVISION-DESKTOP_2021

EEN WOORD VAN ONZE STICHTER

Ik heb altijd een passie voor planten gehad. Al 15 jaar bestuderen wij een soort die ons blijft verbazen: de Rhealba®-haver, een zuivere en zeldzame witte havervariëteit. Deze kostbare en unieke plant vormt de ziel van A-DERMA. Toen ik in het Pasteur-Instituut in Boekarest het graangewas gerst bestudeerde, leerde ik de zaailingen en hun zeer bijzondere eigenschappen kennen. Ons onderzoek op de haverzaailingen heeft tot een aantal zeer bemoedigende bevindingen geleid, die veel nieuwe perspectieven openen.

Pierre Fabre - Oprichter.

■ 2009

De Laboratoires A-DERMA hebben zo een nieuw actief bestanddeel gecreëerd: het extract van de Rhealba®-zaailingen, jonge verse haverscheuten die worden geoogst tussen 10 en 12 weken oud, wanneer ze hun maximale concentratie aan actieve moleculen (kalmerende flavonoïden en herstellende saponinen) hebben bereikt. Rhealba®-haverplanten zijn erg veilig. Hun extract bevat geen detecteerbaar eiwit.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_AVOINE_2021

Een nieuw tijdperk brak aan met de hernieuwing van EXOMEGA. Begin 2010 werd A-DERMA onafhankelijk en verliet het het merk DUCRAY. Het op planten gebaseerde dermatologische merk zal een eigen territorium kunnen creëren, een slim evenwicht tussen wetenschap en planten vinden, en nieuwe marktsegmenten en nieuwe landen kunnen veroveren.

De eerste beslissing was dat alle Rhealba®-haver biologisch zou worden geteeld.

De tweede beslissing was fundamenteel voor het merk: we gingen op zoek naar een plek die perfect past bij het merk en waar we onze actieve bestanddelen kunnen kweken. Na vele bezoeken, grote werken en heel wat museografisch werk, opende Terre d'Avoine zijn deuren in 2013 ! Sindsdien verwelkomen wij jaarlijks 3.000 mensen uit de hele wereld om A-DERMA te ervaren en de authentieke geschiedenis van zijn volledig gecontroleerde korte keten te begrijpen.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TAD_2021 1202x500

ONTDEK TERRE D'AVOINE

 

 2014

Wanneer intuïtie werkelijkheid wordt... Van bij begin, en vooral dankzij zijn sterke pediatrische connotatie, richtte A-DERMA zich op de meest fragiele huid. Na verscheidene jaren van studies, werkgroepen, epidemiologische onderzoeken en activiteiten om haar in kaart te brengen, wordt de fragiele huid een wetenschappelijke realiteit met de publicatie van haar definitie en de verschillende classificaties in het zeer gerespecteerde JEADV (Journal of the European Academy of Dermatology and Venerology).

A-DERMA staat gelijk aan de DERMAtologische Haver voor de fragiele huid en laat zich meer dan ooit gelden.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PHYS-AC_REVISION_2021 980x980

Lancering van Phys-AC in 2014

2014 is ook het jaar van de lancering van Phys-AC, onze fysiologische huidverzorging voor de acnegevoelige huid. A-DERMA betreedt een wereldwijde dermatologische markt en kan zich nu ook tot de adolescenten richten!

ONTDEK HET ASSORTIMENT

 2016

En de catalogus wordt snel uitgebreid met A-DERMA PROTECT, ons assortiment zonnebeschermingsproducten. Dankzij de specifieke dermatologische positionering voor de " fragiele huid " en het nieuwe toegewijde actieve bestanddeel, de olie van Rhealba®-haverzaailingen, verovert het gamma zijn plekje.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PROTECT_REVISION_2021 980x980

Het PROTECT-assortiment met zonnebeschermingsproducten

EEN GEPATENTEERDE ZONNE-INNOVATIE*, het resultaat van 7 jaar onderzoek: Barriestolide® uit de olie van Rhealba®-haverzaailingen om de huidbarrière van de fragiele huid te versterken**. In combinatie met een gepatenteerd* filtersysteem met slechts 4 filters, beschermt het de fragiele huid tegen uv-stralen.

*Patent aangevraagd **In-vitrotest
 

ONTDEK HET ASSORTIMENT

 2017

Erkenning in Duitsland, Europa's grootste dermo-cosmetische markt: onze haver is verkozen tot Geneeskrachtige Plant van het Jaar!

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TEST-TEXTURE_2021 577x577

 2018

In 2018 werd het charter " Clean & Green " gecreëerd. Dit charter met waarden en verbintenissen stipuleert dat alleen de ingrediënten mogen worden gebruikt die nodig zijn voor de doeltreffendheid van de producten, die bovendien een maximum aan ingrediënten van natuurlijke oorsprong moeten bevatten. Dit heeft geleid tot de nieuwste producten, met innovaties zoals : EPITHELIALE A.H DUO Gel-Olie voor Massage, CUTALGAN, of KALMERENDE EXOMEGA CONTROL SPRAY

Terug naar boven